BASIN AÇIKLAMASI: TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDAKİ KANUNDA, SERMAYENİN LEHİNE DEĞİŞİKLİK YAPILIYOR...!
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanununda değişikliği öngören bir tasarı hazırlandığını öğrenmiş bulunmaktayız.
Kanunun 17.maddesiyle oluşturulan “Reklam Kurulu” bilhassa sağlık hizmetlerinde yanlış yönlendirmeleri ve sağlıktaki haksız rekabeti önleyecek bir yapıda iken, bu tasarı ile Kurulda yer alan bazı sivil toplum ve meslek kuruluşlarının çıkarılmasıyla, yapının özü değişecek ve “reklamı savunanlar” ağırlıklı bir kurul haline dönüşecektir.
Hükümetin, siyasi söylemlerinde sıklıkla tekrarladığı; “sivil toplum ve meslek kuruluşları ile birlikte çalışacağız, sivil toplum kuruluşlarını daha etkin kılacağız” vaatlerini unutup aksi yönde değişiklikler yapması, AB hedefi ile de çelişmektedir.
Anayasa ile hak olarak tanımlanan sağlık hizmetlerinde, ticari bir anlayışın hakim olmaması için, bağımsız kurumlara görev ve sorumluluklar düştüğü bir gerçektir.
Demokrasinin kurumsallaşmasında, meslek kuruluşlarının yetki ve sorumlulukları ile toplumumuzu ilgilendiren konulardaki görüş ve önerilerinin önemli olduğunu bir kez daha Hükümetin dikkatine sunar, yasa tasarısında yapılan bu hatadan dönüleceğini ümit ederiz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Celal Korkut YILDIRIM
Türk Dişhekimleri Birliği
Genel Başkanı