SAĞLIK BAKANLIĞININ DİKKATİNE…
Uzun süredir vatandaşlarımızın kamudan diş tedavi hizmetini almaları için kurulan randevu sistemi MHRS’nin sıkıntılı yapısını dile getiriyoruz.
Özellikle dişhekimliği gibi girişimsel işlemlere sahip mesleğimizde kısa randevu aralıklarında bizden tedavi yapmamız beklenmektedir. Biz bu durumdan şikâyet ederken, Bakanlık gelmeyen ya da muayene olmayan hastaların yerine ek randevu adı altında hekimin haberi olmadan yeni MHRS randevuları açmaktadır. Bakanlık bununla “Hastaları sadece muayene edin “ noktasına getiren bir adım daha atmıştır.
Vatandaşlarımızın bulamadıkları randevular ve yaptıramadıkları tedavilerin sorumlusu; var olan bu MHRS sistemidir. Hekimin hastası ile ilgilenmesi ve nitelikli tedavi yapabilmesi için randevu aralıklarının ona uygun hale getirilmesi ve günlük randevu sayının düşürülmesi şarttır. Bakanlık, koruyucu ağız diş sağlığı hizmetlerini önceleyerek vatandaşlarımızın sağlıklı diş tedavi hizmetine ulaşmasını sağlamalıdır.
Aksi halde bu sistem; randevu aldığı için tedavi hizmeti bekleyen hastalar ile hekimleri karşı karşıya getirerek gerginliğin artmasına neden olacaktır.
Kamuoyunun bilgisine sunarız.
Türk Dişhekimleri Birliği